reklama

O LFŠ 2011 a kultúrnom zdraví

Letnú filmovú školu v Uherskom Hradišti (22.-31.7.2011) vystihuje asi najlepšie slogan spotu jedného z hlavných sponzorov festivalu: "Pečujeme o vaše filmové zdraví". Vskutku. LFŠ ponúka zmes kvalitných filmov, po ktorých si divák odnáša z kina viac ako prázdny obal od popcornu a plný mechúr nápoja, od ktorého rednú kosti a hrdzavejú klince.

Písmo: A- | A+
Diskusia  (1)
Obrázok blogu

Kultúra, ako nám nedávno so smrteľne vážnou tvárou oznámil Mišo z divadla Pôtoň, je v sračkách. Trochu som sa pousmial nad samozrejmosťou s akou to vyhlásil, ale v podstate som súhlasil. V mojom okolí sa začala voľne šíriť tupá markízojojková - kleopatrošehrezádnoidná - desmodia zhubného pôvodu nevyoperovateľná ani zástupom kvalitných slovenských lekárov, ktorí sa snáď raz v budúcnosti na Slovensko vrátia. Preto som sa hneď po Pohode rozhodol pokračovať v liečbe kultúrneho a filmového zdravia na Letnej Filmovej Škole v Uherskom Hradišti. O Kieślowskom, Mitulescuovi, Lubitschovi, Kaurismäkim či Solomonovi prospekty cimaxu ci palace cinemas nikdy ani nechyrovali. Napriek tomu má jeden z filmov vymenovaných režisérov väčšiu hodnotu a viac zásadných myšlienok ako stovka holywoodskych trhákov. Pravdou zostáva, že k sledovaniu väčšiny filmov na filmovom festivale nepotrebuje človek pevné filmové zdravie. Štipka rozumu a vedomostí, ale nikdy nie je na zahodenie. Samozrejme nehovorím o žiadnych filmových ani samozvaných vševedkoch či kockáčoch. Škola má predsa vzdelávať. Letnej filmovej škole sa to darí - kúsok z bohatej nádielky kultúry a filmového zdravia nadelí každému kto ju navštívi. Cieľom LFŠ nie je vychovať z vás filmoých teoretikov, ale pootvoriť oči chápania a rozumenia o trochu viac ako je očakávaný spoločenský priemer.

SkryťVypnúť reklamu
Článok pokračuje pod video reklamou

Tento rok sa mi podarilo stráviť na LFŠ 3 dni plné filmových delikaties, zábavy s priateľmi, objavovania nových zaujímavých ľudí, inšpirácií, osobností, hudby a všetkého čo človeka robí človekom. Se vším všudy.

Veľkým zážitkom bola pre mňa diskusia s Emirom Kusturicom, ktorého poznám z rozprávania ako arogantného a namysleného večného Juhoslovana. Priame stretnutie s ním, s jeho filmami, hudbou, názormi, prvým filmom Guernica,... balkán sa prostredníctvom Undergroundu, No smoking orchestra a Kusturicovho rozprávania rojasnil v mojom hlave a šialené rytmy dychových nástrojov mi znejú v ušiach ešte teraz.

SkryťVypnúť reklamu
reklama

Pásmo dokumentov od Krzysztofa Kieślowskeho ma posadilo hlbšie do sedadla a jeho cit pre zachytenie prostého ľudského bytia ma veľmi prekvapilo (žiaľ nenašiel som s českými ani slovenskými titulkami)

Už som sa dávno nenasmial ako na Lubischovej politickej-satire posadenej do ľúbostnej komédie Ninotchka z roku 1939 (!) s úžasnou Gretou Garbo...

Nebudem sa už zbytočne rozpisovať lebo je neskoro a chce sa mi spať :-) . Na LFŠ sa jednoducho oplatí ísť a pokiaľ nemáte cez víkend nič v pláne - určite tam zájdite! Spať sa dá v spacákoch v triedach na stredných alebo základných školách priamo v Hradišti. Všetky potrebné info a prípadne aj akreditáciu môžete získať tu: http://www.lfs.cz/index.htm

SkryťVypnúť reklamu
reklama

program nájdete tu: http://www.lfs.cz/denni-program.htm

Festival trvá do 31.7.2011...

A už len rada na záver: STARAJTE SA DÔKLADNE O SVOJE KULTÚRNE A FILMOVÉ ZDRAVIE! Jeho nedostatok spôsobuje vážne poruchy ľudskosti :-)

Miloš Ondrášik

Miloš Ondrášik

Bloger 
  • Počet článkov:  65
  •  | 
  • Páči sa:  2x

Life Begins At The End Of Your Comfort Zone. No shit, no roses... Zoznam autorových rubrík:  Lucinov stĺpčekThoughts cant help thinking.Hroznový cukorSúkromnéNezaradené

Prémioví blogeri

Monika Nagyova

Monika Nagyova

295 článkov
Matúš Sarvaš

Matúš Sarvaš

3 články
Yevhen Hessen

Yevhen Hessen

20 článkov
Pavol Koprda

Pavol Koprda

10 článkov
Juraj Hipš

Juraj Hipš

12 článkov
Jiří Ščobák

Jiří Ščobák

752 článkov
reklama
reklama
SkryťZatvoriť reklamu