reklama

Radosti

Letiace hodiny a dni sú plné hmly, hľadania stratených ilúzií a spánku. Sú ako rýchlo sa meniace obrázky u psychológa, keď sa nechcene sústredím a z hlbokého podvedomia strieľam ústami asociácie, prekvapivé najmä pre mňa samého.

Písmo: A- | A+
Diskusia  (4)

Napadá ma slovíčko „linger". Vždy si naň spomeniem vo chvíli keď si neviem na niečo spomenúť, pretože tuším jeho význam, ale nikdy si nevybavím jeho ekvivalent v slovenskom jazyku.

Linger - be slow or reluctant to leave. (Oxford English Dictationary; (Verte či nie) The world's most trusted dictationaries)

Byť pomalý alebo neochotný odísť je moja charakterová črta - asi ako prehnaná zodpovednosť vo veciach, v ktorých už takmer nikto zodpovedný nie je.

Dnes to bol úlet. Svedčí o tom aj klávesnica môjho počítača zakydaná od kečupu Heinz. Niežeby som si potrpel na značky, dnes som si ho popravde kúpil prvý krát v živote. Občas si dovolím,... čo dovolím! Doslova prikážem svojmu ja: „Kúp si kvalitu! Sprav si radosť!" A tak si preukazujem služby a presviedčam sa o tom, že takéto veci ma robia šťastným a že moje činy plnia svoj účel. Napriek tomu viem, že tieto pózy sú iba mojou psychickou barličkou. A tak krivkám. S tichým súhlasom ostatných.

SkryťVypnúť reklamu
Článok pokračuje pod video reklamou

Very slow and little bit reluctantly. V preklade: Žijem, prežívam. Vďaka za spýtanie...

Incidentu špinavej klávesnice predchádzala živočíšna nenažranosť prameniaca z rezignácie na vety typu:„po šiestej hodine by sa nemalo jesť" v mojej hlave. A samozrejme hlad bol spôsobený náročnou prípravou príčiny mojej momentálnej spokojnosti.

Varím aby som jedol.

Spím aby som nebol unavený.

Pozerám filmy aby som mal zážitok.

Keď nie z vlastných pocitov aspoň zo zážitkov tých druhých. Stáva sa zo mňa pragmatik. Americká kultúra sa vkráda oknom napriek tomu, že dvere som stihol zamknúť na tisíc zámkov.

Samozrejme, že to okno som nechal pootvorené. Veď keby nie, nemalo by to tú správnu,... no, správnu atmosféru! Napätie a úzkosť z Lynchových filmov. Len tá hmla za oknom ma unavuje a akosi mi nedá spať. Ani vo sne.

SkryťVypnúť reklamu
reklama

Za úspech alebo neúspech ručíte vlastnou kožou. Tak mi to vraveli na hodine sociálnej filozofie keď sme sa bavili o podnikateľskom prostredí.

Firma je odvodená od talianskeho firmare, čo znamená „prevziať záväzok". To už dávno neplatí, ale akosi mi to stále znie v hlave.

Vôľa niečo zmeniť sa mieša s bezmocnosťou, ktorú zapríčiňuje slepota ostatných. Ako keď pochopíte pravdu a zočíte bezprávnosť a chcete zakričať na preplnenú ulicu: „Toto predsa nemôžeme dovoliť!". A hneď nato príde pochopenie, že tí ostatní nechcú alebo nevedia chápať, že by ste boli odmenení iba posmeškami a odcudzením. A už nepomáha ani radosť zo značkového kečupu, ktorého som sa aj tak prejedol. Frázy typu: "Život je ako fľaša od kečupu: niekedy nejde nič, niekedy všetko." strácajú na význame. A vôbec.

SkryťVypnúť reklamu
reklama

Je mi z toho celého zle!!!

Až keď bude tá hmla trošku hustejšia, možno sa odvážim povedať to nahlas.

Obrázok blogu

Ale iba ak si budem istý, že ma nikto nezbadá.

A potom utečiem,... very fast and with a good grace.

A nebudem sám.

Žiaľ.

Jen od vás, věřte mi, záleží kdy přijde čas kdy pro nás začne nebe na zemi.

pieseň je súčasťou soundtracku k filmu Pelišky

fotografia je z blogu: http://anordinarymom.wordpress.com/2009/01/29/fog/

Miloš Ondrášik

Miloš Ondrášik

Bloger 
  • Počet článkov:  65
  •  | 
  • Páči sa:  2x

Life Begins At The End Of Your Comfort Zone. No shit, no roses... Zoznam autorových rubrík:  Lucinov stĺpčekThoughts cant help thinking.Hroznový cukorSúkromnéNezaradené

Prémioví blogeri

Lucia Šicková

Lucia Šicková

4 články
Juraj Hipš

Juraj Hipš

12 článkov
Karolína Farská

Karolína Farská

4 články
Matúš Sarvaš

Matúš Sarvaš

3 články
Monika Nagyova

Monika Nagyova

295 článkov
reklama
reklama
SkryťZatvoriť reklamu